Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hubnutí po padesátce

Hubnutí po padesátce: Triky, které pomohou

Hubnutí po padesátce: Triky, které pomohou

 

Výmluvy, že po padesátce se nedá hubnout a zformovat postava? Zapomeňte na ně a zkuste se pustit do práce. Přinášíme 5 tipů, které budou fungovat.

Ženy v tomto věku prochází celou řadou změn. Největší z nich je menopauza, která zrovna nepatří mezi příjemné záležitosti. Přesto toužíte po tom být zdravější a mít pevnou postavu? Proč nezačít hned dnes...

Pozor na vodu

"Ve vyšším věku dochází k vymizení pocitu žízně, proto pravidelně myslete na to, že musíte pít," upozorňuje Petr Havlíček ve video seriálu Vím, co jím. O blahodárných účincích vody na tělo jsme toho psali už mnoho. Pokud však chcete svůj pitný režim obohatit, sáhněte po ovocném či bylinkovém čaji.

Ať už držíte dietu či nikoliv, alkohol vynechejte. Už při dvou sklenkách denně se tuk začne ukládat v oblasti břicha a v pokročilejším věku se hůře shazuje.

TIP: Jak nastartovat unavený metabolismus? Budete se divit, ale vlažná voda s citronem ráno na lačný žaludek dělá zázraky. Už po pár dnech budete chodit pravidelně na toaletu a pročistíte střeva.

Hlavně jezte

Největší chybou žen, když přibývají na váze, je ta, že přestanou jíst. V mnoha případech se vrhnou na nízkotučné jogurty a zeleninové saláty. Tělo však potřebuje dostávat energii. Naopak se musí jíst pravidelně až pětkrát denně malé porce. Když už chcete nějakou radikálnější změnu, vynechejte tučná masa, zahuštěné omáčky, bílé pečivo a přílohy jako knedlíky či těstoviny.

Doporučujeme: Dieta podle Mačingové. Jezte, kolik chcete. Funguje to!

Pamatujte, že zeleninový salát vám přílohy nenahradí. Pro hubnutí potřebujete komplexní sacharidy, které najdete v rýži, luštěninách, celozrnných těstovinách či bramborách. Když tyto potraviny vynecháte, pak se nesmíte divit, že máte špatnou náladu nebo snad i deprese.

Na jídelníček zařaďte dostatek ryb, které jsou v tomto věku velmi důležité. Obsahují omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které odbourávají nadváhu, vysoký cholesterol a fungují jako prevence proti vysokému krevnímu tlaku či osteoporóze.

Chcete-li začít s dietou, nepouštějte se do ní samy. Jen odborník ví, co a jak byste měla jíst po padesátce. Věřte, že jde o složitější sestavování, ale budete mnohem zdravější. Nevýhodou vysokého věku je, že se metabolismus špatně nastartuje. Když se vám to povede, zapomeňte na prohřešky, ty by vedly k neblahým výsledkům.

Donuťte se hýbat

Asi tomu nebudete věřit, ale díky pohybu se budete cítit šťastná. Přinutit byste se měla minimálně 2x až 3x týdně. Ideálně kombinujte spalovací pohyb - rychlá chůze, běh, tanec, kolo, tramopolínky - a posilovací cvičení: fitness s trenérem, břišní pekáče, jóga nebo pilates.

Nestyďte se a zaplaťte si trenéra, který vám sestaví plán přesně dle vašeho těla. Pocvičíte problémové partie a ohlídá, abyste si nenamáhala záda či klouby. Věřte, že už po prvním týdnu se nepoznáte. Vyplavené endorfiny z vás udělají šťastnou ženu plnou síly.

A v žádném případě nezapomínejte a nepodceňujte sex. Ve vašem věku si nemusíte hrát na důchodkyni bez libida. Nejen, že jde o skvělý způsob pohybu, ale orgasmus vyplavuje hormony štěstí, díku kterým se budete cítit skvěle.

Jednou za čas dejte detox

Detoxikačních plánů seženete na internetu celou řadu. Dopřejte tělu očistu dvakrát do roka. Ideální dobou je jaro a podzim. Nemusíte se striktně držet předepsaného detoxu, jen pamatujte na tyto zásady:

  • Nejezte lepek.
  • Konzumujte jen potraviny, které zásadují tělo.
  • Z mléčných výrobků volte jen zakysané výrobky.
  • Ze zeleniny vybírejte zelené saláty.
  • Vyvarujte se všech cukrů.
  • Vynechejte kávu a alkohol.
  • Z masa vybírejte jen kuřecí prsa a ryby.